נכנסנו לחודש אייר שהינו חודש של שילוב. החודש הקודם התמקד בנושא החופש, החודש הזה לוקח את החופש ומוריד אותו לשורשים שלנו על מנת להיות משולב ומקורקע בתוכנו. אייר מקשר בין החודשים ניסן וסיון דרך ספירת העומר, ארבעים ותשעה ימים שבין פסח לשבועות. במקורות עתיקים יש לחודש אייר שלושה שמות: 1. החודש השני- המקור בתורה, אייר מגיע אחרי ניסן שהוא החודש הראשון. 2. זיו- המייצג את האור והברק. תפארת העצים, יופיים של הפרחים. אור מיוחד, העצמה של אנרגיה. 3. אייר- מוסבר על ידי הקבלה כראשי תיבות : א – י – י- ר: אני ה' רופאך . נאמר כי בחודש אייר שערי רפואה פתוחים לנו, זו הזמנה לכל אחד מאתנו לרפא את הדרוש ריפוי. מקום בטוח כמלווה רוחנית ואמנית, אני עובדת במרפאת סי-אף בבית החולים הדסה הר הצופים. בכל יום ראשון ילדים בכל הגילאים מגיעים למרפאה. חלקם בפעם הראשונה ואחרים לבדיקות המשך הכוללות בדיקות רפואיות, קבלת נוזלים, אינהלציה ולפעמים אשפוז. במהלך היום הילדים וההורים עוברים בבית הספר, שם אנו מציעים מקום בטוח לעסוק ביצירת אומנות. אנו מזמינים ילדים והורים כאחד להתחבר אל המקור היצירתי הטבעי שלהם. חלק מהילדים מגיעים בריצה למשהו שהם מכירים ומצפים לו, עבור אחרים זה יכול להיות הביקור הראשון בבית חולים ובחדר האומנות ומגיעים עם תחושה של חשש גוברת (עבור הילד וגם ההורה). כאשר ילד מתיישב ומתחיל לעסוק באמנות , ההורה נאלץ לעיתים לעזוב את החדר (מחכה בחוץ כדי לא להחמיץ תור לרופא), ובו בזמן להשגיח עליו ולעודד. הורים אחרים מנצלים את ההזדמנות ליצור אמנות עם הילדים שלהם או לעשות משהו משלהם. אני תמיד נדהמת עד כמה גם אנחנו כמבוגרים צריכים זמן כדי לשחק וליצור. השתתפות בעשיית אמנות בתוך מסגרת רפואית יכולה להיות מאד מרפאה. הפיכת חוויה שעלולה להיות מאוד מלחיצה ומפחידה – לחיובית. אדם הופך לחלק בסביבה שבה משחק, דמיון ורגשות יכולים לזרום בחופשיות. מקום שבו הילד נמצא בשליטה על העבודה שלו . החדר ותהליך היצירה מציעים הזדמנות לילד לשהות ב- "מקום בטוח" בזמן ההמתנה לקבלת טיפול רפואי. הייתי רוצה לשתף אתכם בכמה עבודות שנעשו לאחרונה על ידי אמנים צעירים ונפלאים ממרפאת הסי אף, העבודות משקפות את הנושא של יצירת "מקום בטוח"