חברות יוצרת

חברוּת במרכז הרפואי

יוצרים רפואה שלמה

מעטפת מיטבית לחולים ובני משפחותיהם

המרכז הרפואי הוא מיקרוקוסמוס בו עוברים כל אזרחי ישראל. זהו מרחב נדיר שבו ניתן לפעול לא רק לריפוי האדם היחיד אלא גם לסייע בריפוי החברה, על ידי מפגש ונגיעה אנושית בכל אחד ואחת.

איך? על ידי מפגש אמיתי של פנים אל פנים עם כל מה שהחיים מזמנים לנו – מוות וחולשה, פגיעות וכאב. למעטפת מיטיבה זקוקים החולים ובני משפחותיהם, אבל גם אנשי הצוות הרפואי, הסיעודי והמנהלי של המרכז הרפואי. כולם זקוקים ליד, לרוח, למקום שקט עליו תונח הנפש. כולנו זקוקים לחברות. 

חיבור שפת הרוח עם מערך הרפואה והטיפול

מתוך הוקרת תודה למערכת הבריאות על רפואה מיטיבה שהיא מציעה לריפוי מחלה אנו מצטרפים כדי להוסיף ולחבר את שפת הרוח לתוך מערך הטיפול, כי אנו מאמינים שהרוח צריכה חלק מהתרבות הארגונית, חלק מהמרחב הרפואי. אין היא שפה פרטית שמדברים בה רק בבית או בקהילה, אלא מתאימה לכל מרחב אנושי, בוודאי כזה שסוגיות של סבל, קושי וריפוי מצויות בו מידי יום.

פעילות במרכזים הרפואיים

אנו שמחים לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הצוותים הרפואיים והנהלות בתי החולים ולהכניס את הרוח למרכז הרפואי באופן מונגש כך שאינה שייכת לשום דת או מגזר מסוים אלא היא אוניברסלית וחיונית לכל אדם בתהליך הריפוי ובתהליך ההשלמה עם מחלה, פגיעות ומוות.

אנו פועלים באופן קבוע במרכזים הרפואיים: הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים, הרצוג, שיבא תל השומר, שמיר (אסף הרופא) וזיו בצפת- ומפעילים את הפרויקטים הבאים:

ליווי רוחני

הליווי הרוחני של חברוּת מסייע למטופלים ולמטופלות, לבני משפחותיהם ולא.נשי הטיפול להתחבר למקורות הכוח, למשמעות החיים ולהתחדשות על ידי שימוש במשאבי הרוח. 

ניגון חברוּת

המוזיקאים והמוזיקאיות של חברוּת נפגשים באמצעות הניגון והשירה עם מטופלים, מטופלות ובני משפחה. 

חברוּת יוצרת

תכנית מלגאית לסטודנטים וסטודנטיות ממקצועות הרפואה והטיפול, היוצרים קשר משמעותי עם מתמודדים ומתמודדות עם מחלות כרוניות, באמצעות שיחה ויצירה משותפת של אמנות.

עת מלחמה

בשעה קשה זו אנו שואפים להוסיף אור, וממשיכים לדבר את שפת הרוח 

מוזמנים לפנות אלינו- office.haverut@gmail.com